Jump to content

Intresse för en finnkamp? / Suomi-Ruotsi maaottelu?


Recommended Posts

Detta gäller alla som talar svenska :D

Oddballs diskussion här väckte idén att dra en liten finnkamp med CMBB/CMAK när den publiceras. Jag tänkte att det vore kul ifall den ordnades i Helsingfors, närmast p.g.a. att jag har helvetes bråttom hemma och kan nog inte ta ett helt veckoslut ledigt och komma över till Stockholm...

Jag kan försöka fixa ett utrymme för detta, möjligtvis även några datorer för ändamålet.

Jag tänkte att detta skulle gå av stapeln i December eller Januari, tyvärr hinner jag inte tidigare. Då kunde vi även möjligtvis dra med lite CMAK och inte endast CMBB. Jag har INTE frågat en ända finne (förutom mig själv förståss) ifall det finns intresse, men det finns en hel del av oss i H:Fors regionen så det borde inte vara några problem.

Då det blir betydligt svårare för Er, våra Kära Fiender i Väst, att komma över kollar jag först efter intresse i den ändan.

Färjan Stockholm-H:fors-Stockholm kostar inte så mycket. Ofta sitter någon även på fribiljetter, jag har t.ex. en biljett för en B-klass hytt (4 personer) som är i kraft till mars. Normalpriset är ganska högt dock, kanske 100-150 euron för en hytt.

Hör av er ifall det finns intresse!

Mvh,

Jussi

Samma på finska:

Kyselin vain verivihollisiltamme jos löytyisi innostusta maaottelusta mahd. joulu- tai tammikuussa. Asiasta lisää jos ruatsinpojat ovat kiinnostuneita.

Seanachai need not apply...

Link to comment
Share on other sites

Originally posted by Seanachai:

Now the Finns are doing it too! BFC, this is intolerable! Next we'll be having to send them Jerry Lewis movies just to try and undermine their culture!

If I wanted to be subjected to filthy, multilingual goings-ons, I wouldn't live in America!

Hey Seanachai!

Why don't you just learn finnish, it's easy to learn :Dtongue.gif

Here's the evidence:

"easiest European language to learn"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...