Jump to content

Manual v2.0


Recommended Posts

Hello,

I 've buy the CMBN v2.0 and found the manual v2.0 with my DL.

So i began to read it, but i've not found change from my printed v1.0 manual.

I suppose if it's renamed to V 2.0 they're somes fix or news, but i don't find them.

Can i have some "hightlight' on the manual change ?

Thanks

Philippe :)

Link to comment
Share on other sites

Hello Philippe (ou bonjour comme tu le sens :D)

Je me permets de te répondre en français. :)

(For English or american readers, i'm talking about my french translation of the manual)

Les seules modifications que tu trouveras dans le manuel 2.0 sont les paragraphes qui concernent directement les nouvelles features de la V2.

Pour le gameplay, tu trouveras en particulier les descriptions des ordres "Tirs brefs" et "arc de tir blindé"...le reste étant surtout une question d'ergonomie des menus et de plus grande puissance de l'éditeur.

J'ai concocté une traduction en français de ce même manuel. Tu trouveras en français presque 100% de ce qui permet de jouer (c'est à dire du lancement de la partie à la pression du bouton "quitter") et 60 % du total. Ce qui reste à traduire concerne donc les aspects licences, installation, options graphiques, et la grosse partie concernant l'éditeur.

Tu trouveras en ligne cette traduction; je te donne le lien direct vers les parties importantes

Modes de jeu -- Niveau de difficulté -- -- Repérage/icônes flottantes -- LEs ordres (voir aussi les sous-pages) --Le Command & Control -- Appui d'artillerie et appui aérien

J'ai par ailleurs disséqué les apports de la V2 par rapport à la V1 dans ce petit article

PS: @George MC: I have also made a translation of your "Wittman's Demise" scenario (and others from CMBN) :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...